Darkglass Microtubes B7k Ultra Reviews

Discuție în 'Efecte, Procesoare' creată de Răzvan Brăileanu, 28 Noi 2016.

By Răzvan Brăileanu on 28 Noi 2016 la 09:28
  1. Răzvan Brăileanu

    Răzvan Brăileanu Senior Member Senior Member

    Înscris:
    11 Mar 2009
    Mesaje:
    143
    Puncte trofeu:
    28
    Locație:
    Bucuresti
    Cum cred că sunt primul care a testat pedala pusă la dispoziţie de Fly Music, am deschis acest thread ca să scriem câteva rânduri despre ea, noi, cei care ne-am înscris la Turneul Darkglass B7K Ultra.

    Am testat pedala acasă, nu la sala de repetiţii, deci ce mi-au auzit urechile vine numai din lanţul bass (Ibanez SR500-BM) – Darkglass – placă audio (Focusrite Scarlett Solo) – căşti. Ulterior, am tras un mic demo, pe care îl găsiţi mai jos.

    Cum nu am testat multe efecte la viaţa mea (am un Sansamp VT Bass, am mai cântat pe Zoom B2 şi Digitech BP 50), nu o sa scriu mult, că nu prea am termene de comparaţie.

    Am vrut să testez Darkglass B7k Ultra în primul rând pentru drive, deoarece din Sansampul meu nu am reuşit niciodată să scot un sunet „murdar” care să mă satisfacă. Ei, aici mi se pare că excelează Darkglass. Practic, cu toate reglajele pe care le ai la dispoziţie, poţi să ai un ton de distors mergând de la discret până la impertinent, ca să zic aşa.

    Din păcate, nu am avut decât câteva ore la dispoziţie, aşa că am tras la repezeală un mic demo video, cu puţin distors. Sunetul care iese din pedală nu a fost alterat în niciun fel cu efecte sau filtre.
    Setările le puteţi vedea în fotografia din partea dreaptă-jos a clipului.



    Ca sunet, eu nu pot să reproșez nimic acestei pedale. În condiţii de live probabil că taie prin mix bine de tot.

    Dacă e să fiu cârcotaş, aş zice că e cam greu să umbli la switchurile pentru frecvenţe fără să atingi potenţiometrele şi să le dereglezi. De asemenea, simbolul pentru polaritatea alimentatorului (centru-negativă) de pe pedală e pus invers decât e pe majoritatea alimentatoarelor, ceea ce m-a derutat un pic.

    Mulţumesc Fly Music pentru posibilitatea de a testa pedala şi lui Florin Barbu pentru iniţiativă.
     
    Ultima editare: 30 Noi 2016

Comentarii

Discuție în 'Efecte, Procesoare' creată de Răzvan Brăileanu, 28 Noi 2016.

    1. Norbie
      Norbie
      Mersi, la bass EQul a fost flat, iar la pedală am vrut să accentuez ce fac switch-urile alea de la frecvențe. În mod normal n-aș băga atâtea medii :)) Și am încercat să cânt lick-uri cu care să se audă diferențele, care de altfel sunt destul de subtile.
    2. Osama
      Osama
      Multumim, si noi ne-am distrat, dar rau de tot.
    3. Tudor Lupascu
      Tudor Lupascu
      Nu am apucat inca sa termin comparatia Sansamp/Darkglass, dar luand in considerare ca am vrut sa ma si joc un pic cu pedala... eu zic ca sta bine in orice fel de mix. :))
    4. Adrian Ciuplea
      Adrian Ciuplea
      imi place f mult cum ai facut partea de inceput, cu acorudri si tapping... frumoos
      Adi Seven și Tudor Lupascu apreciază asta.
    5. Tudor Lupascu
      Tudor Lupascu
      Am revenit cu comparatia promisa.
      Disclaimer: Inregistrarile au fost facut printr-un Fender Bronco, care coloreaza si el tonul. Nu am avut posibilitatea sa inregistrez prin DI-urile pedalelor. Am lucrat cat mai aproape de tonurile pe care le folosesc/caut, deci diferentele sunt subtile.
      Feedback: Drive-ul din Darkglass e la alt nivel. Sigur l-as folosi cu trupa de rock. :D In materie de EQ sau coloratul tonului, in conditiile prezentate mai sus cred ca din ambele pedale poti scoate cam orice vrei. Pe de alta parte, necantand decat cu Sansamp-ul pe scena pana acum, eu as face schimb-ul cu Darkglass (preponderent din curiozitate).
      Astea fiind spune, ordinea sample-urilor este: Bypass->Sansamp EQ->Darkglass EQ->Sansamp Drive->Darkglass Drive.
      Adrian Ciuplea, zwischenzug și Florin Buga apreciază asta.
    6. Florin Buga
      Florin Buga
      Foarte faine inregistrarile. Sincer pe mine m-a uimit si SansAmp-ul la capitolul drive. Nici MXR M80 nu e rau. Overall mi se pare ca Darkglassul e o clasa mai sus, dar conteaza foarte mult bassul si mana, precum si ce vrei sa obtii.
      Ultima editare: 24 Ian 2017
      Adrian Ciuplea și Tudor Lupascu apreciază asta.
    7. Tudor Lupascu
      Tudor Lupascu
      Asta-i si concluzia mea. Sunt scule bune, deci nu putem sa spunem ca 100% una sau alta. :)
    8. Florin Buga
      Florin Buga

      Foarte faine bassul, tehnica si tonul, si super piesa. Congrats!
      Adi Seven apreciază asta.
    9. Snuffie
      Snuffie
      Mersi mult :D.
      Adi Seven apreciază asta.
    10. Tipa Alex
      Tipa Alex
      Salutare!! Acesta este primul meu review cu pedala Darkglass!!
      Sper sa va placa !! :)
    11. Tipa Alex
      Tipa Alex
      Salutare din nou!! Va prezint si cel de-al doilea cover realizat cu pedala Darkglass!!
      Enjoy!! :D

      Florin Buga apreciază asta.
    12. Florin Buga
      Florin Buga
      Salut dragilor,

      Dupa obiceiul thread-ului postez si eu un review. Nu am folosit webcam, nici nu ma pricep si e destul de vechi si obosit. Am tras cu placa de sunet M-Audio Track II, in Ableton Live 9 Lite. Dupa ce am inregistrat sunetul, am atasat impreuna cu pozele in Movie Maker. Sunt foarte multe posibilitati de setari, m-am concentrat mai mult pe cele 4 switch-uri din dotare. Am cantat cam ce mi-a trecut prin cap la momentul respectiv, fara ritm de toba sau negativ pe spate. Sper sa acopar macar cateva din aspectele neglijate de obicei in review-urile clasice, care sunt foarte atent editate vis-a-vis de imaginea prestatorului :) .




      Tin sa mentionez ca am folosit cabluri Bespeco (pentru instrument si XLR-ul din pedala in placa), din cate stiu distribuitorul pedalei se ocupa si de acest brand de cabluri. Ne-am cunoscut la un moment dat pe strada in fata unui magazin de profil din Ploiesti si mi-a dat doua cabluri de instrument spre testare :D Planeta e rotunda, iata ca le testez pe bune :)
      Tudor Lupascu și Adrian Ciuplea apreciază asta.
    13. Ciprian Florea
      Ciprian Florea
      Sunt foarte multe de spus despre B7K Ultra, dar ma rezum la cateva detalii mai importante.

      Fata de vechiul B7K, Ultra adauga in mare EQ care functioneaza separat de canalul de distors si knoburi pentru medii. Cand totul e flat, pedala functioneaza ca un EQ si nu ca un preamp, ceea ce foarte bine ca ofera multa precizie.

      Designul nu e chiar intuitiv si trebuie ceva rabdare sa iti dai seama ce knoburi functioneaza pe ce canal si oricum nu o sa retii din prima. Din cauza asta e foarte dificil sa pui la punct un review relevant in cateva ore sau chiar o zi.

      Distorsul pare destul de diferit de clean ca ton. Asta e ok daca folosesti pedala in studio sau acasa pentru inregistrari, dar nu e cea mai fericita situatie pentru live, deoarece EQ-ul e comun pentru cele doua canale. Practic, daca vrei un distors care sa pastreze tonul pe care il ai pe clean, pare aproape imposibil de obtinut intr-o situatie de live. Dar din nou, tine de preferinte.

      Switchurile pentru Attack si Grunt (practic high si low) sunt asezate invers in comparatie cu switchurile de frecvente pentru low si high. Nu inteleg de ce au facut asta, dar nu e chiar intuitiv. Apoi, in timp ce pozitiile pentru Attack sunt neutru, boost si cut in ordinea asta, pe Grunt sunt boost, cut si netru. Ma gandesc ca era mai logic sa aiba fix aceeasi ordine. Nu vad nici o justificare practica pentru care le-au pus asa.

      Trecand la chestii pozitive, B7K Ultra e o pedala care stie sa faca de toate. Asa cum e de asteptat de la o pedala cu opt knoburi si patru switchuri, posibilitatile sunt practic infinite si si ar trebui sa acopere orice preferinta, orice instrument si orice gen muzical.

      Printre hype-urile care inconjoara pedala asta se numara faptul ca reuseste sa redea foarte bine tonul bassului utilizat. Pot sa confirm asta, mai ales ca l-am folosit pe trei instrumente diferite (desi in video apar doar doua). Apoi, pentru mine se confirma si faptul ca se poate obtine distors cu low end, ceea ce e aproape imposibil cu multe alte pedale similare sau direct din amplificator (cu mici exceptii dual channel bineinteles).

      In concluzie cred ca e genul de pedala care acopera cam tot spectrul de preferinte in materie de ton si probabil ca i-ar ajuta pe eternii nemultumiti care schimba bassuri si ampuri ca pe sosete in cautarea tonului perfect sa obtina ce vor. Faptul ca functioneaza si ca DI e din nou un plus.

      Nu e genul de pedala pe care as cumpara-o in momentul asta (stim ca pretul nu e chiar mic), dar m-am convins de calitatea si versatilitatea produselor Darkglass si cu singuranta as luat un B3K. Sunt adeptul lucrurilor mai simple :)

      Am facut si un video. Din pacate nu acopera tot ce stie sa faca pedala asta, dar timpul e o problema si nici nu sunt cel mai motivat om cand vine vorba de editat video.

      Bine de stiut:
      - sunt 3 samples diferite, cu poza cu setarile la inceputul fiecareia
      - pedala intra in Focusrite Scarlett 2i2 2nd gen si de acolo in Reaper
      - samples 1 si 3 sunt inregistrate cu Bias Amp, EQ flat pe simulator de Fender Bassman. sample 2 e doar DI
      - am facut un mic EQ pe inregistrare, practic doar low si high pass si am scos cateva frecvente enervante. doar cat sa intre mai bine in mix, diferenta e relativ mica
      - cum nu ma omor sa fac coveruri - stiu prea putine piese si oricum le uit repede - am folosit trei piese la care am lucrat recent sau inca lucrez. prima e in drop C cu corzi destul de floppy, a doua e in standard E si a treia in drop A#.
      - chitara e "taiata" pe alocuri special pentru a lasa doar bassul cu tobe :)

      Ultima editare: 11 Mai 2017

Distribuie pagina asta