Depozite de materiale

Discuție în 'Arate-ne ce mesteresti!' creată de Kaboom, 19 Ian 2010.

  1. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    Dragii mei DIY-eri... o intrebare ceva mai stupida: Voi stiti cumva depozite de materiale neferoase prin bucuresti??? ma intereseaza in mod special: Alama, Bronz si Cupru in bucati destul de mari cat sa se confectioneze bridge-uri??? ;)
     
  2. George M.

    George M. Fara Zahar Senior Member

    Incearca la Remat sau la centrele de colectare fier vechi in general. Mai poti incerca la atelierele de prelucrare prin aschiere, poate are vreun strungar ceva care sa-ti foloseasca. :)
     
  3. NelsoN

    NelsoN Member

  4. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    Zincul se prelucreaza prin trunare pe cand cuprul, alama si bronzul se prelucreaza prin aschiere... zincul incarca urgent orice freza sau pila...


    dar o mica "regula de baza" in cazul bridge-urilor bune este sa fie din materiale neferoase cat mai dure


    zincul se toarna usor si e destul de rezistent


    cu/alama/bronz nu se toarna deloc usor si sunt la randul lor rezistente


    prelucrarea mecanica a unei piese costa mai mult decat turnarea sa directa ;)


    acu vine problema 2: bine... la baduc exista bare (rotunde si dreptunghiulare), dar in general nu sunt foarte folositoare din cauza ca nu au profilul necesar destul de mare... poate doar daca as incerca sa fac single saddle... dar asta e cu probleme grave :| asa ca o solutie ar fi sa gasesc lingou de alama/conz/cupru pe care sa il prelucrez ulterior...
     
  5. basds27

    basds27 Senior Member

    nu e prea multa bataie de cap?:roll:


    imi pare rau...pt mine e f greu ce vrei sa faci!:oops:


    spor! daca gasesc ceva.....
     
  6. calduramare

    calduramare Senior Member

    eu de cand caut.... gasisem o fabrica pe la Sibiu care producea placi de alama sau bronz dar cred ca s-a inchis cu criza asta ca nu mai raspunde nimeni la nici un tel.


    Adevarul este ca in mod sigur costa mai mult sa prelucrezi prin aschiere decat prin turnare dar pentru o serie mica sau unicate e mai rapid si mai usor asa. Mai trebuie ca sa ai si frezorul care sa nu te jupoaie pt asa ceva, iar daca mai gasesti si o galvanizare, poti sa ai cam ce bridge vrei.


    Alama e un metal cel putin la fel de bun ca si zincul, doar ca e mai scump si mai greu de prelucrat.
     
  7. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    @calduramare: iti dai seama pentru ce vreau eu lingou ;) om care sa prelucreze la bani decenti este!!! material: CUCU!!! uite de ce sunt eu suparat... si ma uit ca gasesc la baduc bara rotunda dar ce naiba fac cu ea??? doar sa gasesc unde sa o topesc sa o fac lingou :| dar cam greu cred


    @basds27: eu tot sunt de parere ca o piesa facuta marfa si dintr-un material ok poate sa se joace cu piesele mai... high class :D asta cat timp nu implica surubaraie multa de tot... adica un bridge fender style e ok de facut din alte materiale... poate chiar cu ceva imunatatiri, dar unul de genul Warwick e ceva mai complicat... :|
     
  8. Toni Rizon

    Toni Rizon Senior Member Supporting Member

    pai acum sa-ti zic sincer am incercat si eu treaba asta. am atasat poza cu bridge facut cap-coada. beleaua la el sunt gaurile pt suruburi de pe sei. sunt facute superatent dar surubelele alea tot scapa in timp inaltimea pentru ca-n alama nu-ti permiti sa dai pas ultramarunt cum toarna astia la fabrica... bridgeul meu e vopsit ca era prea auriu peste tot dar pe ici pe colo se mai vad urme pe poza. si inca un gand : daca nu ai scule de mecanica fina e destul de greu de facut ,mai ales ceva de calitate care sa se joace cu produsele high-end cum bine ai zis ;)

    1.JPG

    /monthly_2010_01/1.JPG.02232060bccd53b08ce03ea0340d449b.JPG
     
  9. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    poi... aici vine faza marfa... imagineaza-ti un bridge de fender... cel mai simplu posibil... cum e cel de pe precision (nu ala cu fine tuning) si cum e el in forma de L pune-i la capete 2 intarituri intre placa de baza si zona in care se prind corzile. sau intarituri intre toate corzile... si apoi urmeaza saddle-urile... le faci tot rotunde, dar aici vine ideea 2: le faci din alt material. tot neferos, dar care sa fie dur: duraluminiu de exemplu (de care eu mai am in casa)


    si cu prelucrarea: am un atelier (dintr-un complex industrial mare din buc) la care pot sa apelez... si eu sunt de parere ca pana nu experimentezi si vezi ce iese, nu ai facut nimic... asta pentru ca mai incolo sigur vei reface prototipul. fie el ce o fi: un bridge, o doza, un nut mai nebun (gen just-a-nut dar la care ai mai adaugat tu inca ceva si ti se pare ca functioneaza mai bine decat cel de la care ai pornit) sau pana si un banal buton de potentiometru. il vei reface pentru ca ti-a venit o idee noua. si daca esti inspirat ca in momentul in care faci prototipul mai iei si notite e si mai bine... pentru ca afli mai usor unde ai gresit. si nu conteaza ca firmele mari fac un produs apropiat de al tau si care suna mai bine. tu il faci pentru tine... de aici vine ideea mea cu facutul unu bridge... doar ca e ceva mai mult de experimentat desi deja am inteles cateva mici "trick-uri": trebuie sa aiba suprafata mare de contact cu corpul, sa fie din neferoase, cat mai solid, si cumva sa faca corpul sa vibreze o data cu el (adica strings through body)


    sper ca nu plictisesc... :|
     
  10. Toni Rizon

    Toni Rizon Senior Member Supporting Member

    nu neaparat strings through body insa nu trebuie sa te calicesti la suprafata de contact a bridgeului cu corpul. fenderurile standard precision vechi nu are strings through body si cu toate astea ai auzit cu suna? ;)


    eventual poti sa renunti la forma clasica de dreptunghi al bridgeului daca vrei sa-l customizezi mai teapan


    uite ce am gasit la niste baieti : http://www.armadilloguitar.com/shopping/index.php?main_page=index&cPath=2_3


    alama ,alama si iar alama desi as baga mana in foc ca alea sunt facute la CNC mare parte


    plicitsitor nu esti , cel putin pentru mine . facem si noi schimburi de idei :lol:
     
  11. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    Chiar as vrea sa stiu o chestie de la posesorii de Warwick: cat de mult este ingropat bridge-ul la ale lor Warwick-uri... sunt foaaaarte curios :D
     
  12. basicly6

    basicly6 Member

    Salut Kaboom. Posteaza dimensiunile exterioare ale podului ( lungime x latime x grosime ).
     
  13. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    @basicly6: te rog sa ma scuzi, dar nu am idee ce inseamna ala pod :"> daca poti sa imi explici, ar fi superb. multumesc :D
     
  14. basicly6

    basicly6 Member

    Ah ok: ma refeream la cuvantul "cordar" sau sinonimul lui din engleza "bridge" . Citind posturile de mai sus mi-am adus aminte ca de la ultimul proiect mi-a mai ramas in plus o bucata de bronz numai bun de un bridge. Cotele placii sunt urmatoarele: 134mm x 53mm x 16 mm. Daca te intereseaza lasa adresa ta in privat si ti-l trimit prin posta, te costa doar taxa postala si eventual 2-3 poze cu dispozivul finit aici la Coltul Diy sa vedem cum a iesit:).
     
  15. calduramare

    calduramare Senior Member

    Auzi? incearca si mai rascoleste p`acolo, poate mai gasesti o placa din aia, eu iti dau si bani pe ea.Dimensiunile sunt taman bune pt un bridge de 5.
     
  16. basicly6

    basicly6 Member

    Sorry dude, alta nu mai am. Dar mai poti incerca si la colegii nostri de la arte plastice.
     
  17. calduramare

    calduramare Senior Member

    eu nu inteleg cum naba scapa suruburile alea? pai ce fel de filet ai dat acolo? poate nu am inteles eu bine, te referi la surubelele acelea doua cu care reglezi inaltimea saddle-ului , nu ? pai acolo se foloseste filet de metric 3, dar smecheria e la gaurit. intotdeauna , pentru a realiza corect filetul trebuie respectata acea constanta de 8, pentru filete in sistemul metric, adica , daca filetul vrei sa-l dai cu tarod de 3, inmultesti pe 3 cu 8 si rerzultatul fa fi 24, adica 2.4 ! asta va fi burghiul cu care dai gaura aceea, indiferent de material. asa mai departe: daca vrei filet de 6, > 6x8=4.8, dai gaura cu 4,8. etc. atentie si la tarozi, ca sunt de trei feluri. nu exista sa scape surubul din filet decat daca surubul e mai subtire decat gaura, tre sa verifici ce suruburi ai bagat acolo. iar pas ultramarunt...cum dracu e ala? pentru un surub de M3, e deja suficient de marunt, eu cred ca nu ai tarozi ca lumea, ai grija sa nu fie alt pas, gen englezesc sau american, ca nu merge, iti trebuie si suruburi pt asa ceva. Foloseste sistemul nostru, metric, e sfant.
     
  18. Toni Rizon

    Toni Rizon Senior Member Supporting Member

    gaurelele pt surubele sunt facute de cineva specializat in mecanica fina pentru ca eu nu am avut cu ce... . mi se pare ca metric 2 a folosit ca la 3 se atingeau suruburile verticale cu cele orizontale sau nu mai avea "carne " saua spre exterior (are 1 cm latime).


    poate poti da un contraexemplu? ai facut tu ceva si a iesit misto? poza pls
     
  19. calduramare

    calduramare Senior Member

    Da, stiu despre ce vb. am experimentat si eu, si am avut aceeasi problema , in sensul sa se atingeau suruburile, dar doar la suruburi de M4. cu M3, merge perfect. iar de M2, nu stiu de unde se pot face rost de suruburi, eu am ales de 3, pt ca se gasesc usor. Saddle-ul l-am facut din bara de alama, de 8-10 mm diametru, prelucrate pe un mic strungulet, dar gaurile nu mi-au iesit bine decat cu bormasina verticala, fixa , de banc. Cu cea de mana le-am stricat pe toate si am rupt burghie. e vb de unghiuri. Daca ai scule nu e mare inginerie. Faci, strici si inveti. Poze am dar nu mai stiu cum sa le pun, vad ca e un buton de insert image dar ma trimite la nush ce url. era mai bine inainte cu copy-paste.
     
  20. Kaboom

    Kaboom Senior Member

    @basicly6: Ti-am spus si pe mess, dar tin sa fac publicachestia asta: Multumesc pentru bucata de bronz... si mai ales, multumesc pentru cele 4 freze :D Sunt super! Asa ca ma apuc de treaba saptamana viitoare


    :D
     

Distribuie pagina asta