Eficientizare Rutina De Exersat

Discuție în 'Invata & Ajuta' creată de Lazi Ardeljan, 1 Iun 2016.

  1. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Canti de toate, cu aceiasi oameni ;-)
     
  2. Gagyi József

    Gagyi József Junior Member

    Da.... in general cu aceasi oameni......cand se schimba ceva e o schimbare pe timp mai indelungat
     
  3. Lazi Ardeljan

    Lazi Ardeljan Junior Member Supporting Member

    hey. bine, ma mentin ocupat: metronom mult cu pana si yousician cu degetele, explorat game, mai incerc cate un cantec. lunea viitoare esti liber? :)
     
  4. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Am inceput sa ma joc si eu cu Luca cu yousician, foarte dragut app :) Ne vedem luni, sigur, dar suna un biet senil Duminica seara! Te-ai jucat cu super drum loopsurile lui Adi? Sunt fun!
     
  5. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    Mi se pare o strategie f bine explicata, merci stefan_moraru

    EXACT! E o capcana uriasa, nu doar in muzica, ci si in oricare alt aspect al vietii.

    Din totdeauna ti-ai dorit sa canti bine la bass... simti ca instrumentul asta te defineste si te face sa te simti atat de complet, incat iti vrei mult de tot sa ajungi sa poti comunica liber prin el. Sa simti ca lasi o urma, ceva ... Si inveti, si studiezi, si tot inveti, si iar studiezi... si la un moment dat Pa paam! Devii BUN. Esti sigur de asta "suta-n mie", ca doar o confirma toti prietenii tai

    DAR

    In clipa in care ajungi sa te simti "bun" si ramai multumit cu nivelul asta, incepe defapt declinul. Pentru ca in clipa aia iei decizia la nivel inconstient si emotional ca ai ajuns la destinatie, astfel ca motorul se opreste.

    Asta e capcana!

    Nu exista destinatie in Muzica, pentru ca intreaga experienta e o calatorie continua, cu un singur sfarsit. Acel sfarsit

    Si fara cineva care sa iti atraga atentia ca masina are probleme, e foarte greu sa continui calatoria, nu?

    E ca atunci cand conduci si vezi pe unu ca ii iese brusc fum albastru pe teava de esapament... te duci la el si-i faci semn... "Alooo, vezi ca ai fum albastru"

    Sau ca in bancul ala:

    "Baaaaa, iti bate lantul..
    Ceeeee?
    Iti baa-teee lantuuuul
    N-aud bah, ca-mi bate lantul"


    De-aia eu sunt recunoscator acestei comunitati, pentru ca de-a lungul intregii mele cariere au fost si sunt aici oameni care mi-au oferit cel mai de pret dar: feedback constructiv, pe lucruri pe care eu poate nu as fi putut niciodata sa le observ.

    Uite, facem schimb de feedback-uri in VdV, Platonic, in proiectul de blues cu Florin Giuglea... la fel si in familie, incercam sa ne tinem responsabili reciproc pe ce ne propunem.

    Fuck, pana si pentru business-urile mele platesc bani seriosi pentru Coaching, care imi analizeaza ce fac si imi arata directia buna. Nu sa imi dea neaparat mai multe informatii, ci sa mi le aleaga si sa-mi arate pasul urmator. Atat.

    Un chirurg bun e unul care-si face treaba si pleaca acasa.
    Un chirurg exceptional e unul care angajeaza un alt chirurg sa ii analizeze operatiile si apoi sa-i arate din exterior, obiectiv, eventualele slabiciuni

    Am picat si eu de mai multe ori in capcana de a ma multumi cu cat sunt de "bun". Si cand am simtit ca defapt am inceput sa ruginesc, am pornit lectiile de bass prin Skype cu studentii de pe Music Academy.

    A fost un start nou pentru mine deoarece am fost nevoit sa gasesc solutii pentru provocarile fiecarui student, si uite-asa am ajuns din nou sa studiez aproape zilnic.

    Ajutandu-i pe altii sa-si depaseasca obstacolele, am ajuns defapt sa ma ajut singur. Incerc ca absolut TOT ce invat, sa dau mai departe imediat, cat e proaspat, pentru ca abia atunci se incheie ciclul de invatare.... cand esti capabil sa explici altora in asa fel incat sa te inteleaga si obtina rezultate cu ceea ce preiau de la tine.

    win-win, nu?

    Asta a fost iesirea mea din capcana cu "bun"

    Deci, trucul e sa nu te opresti, ci sa te inconjori cu oameni care urmaresc acelasi lucru ca tine si te ajuta sa iti gasesti provocari noi tot timpul...

    Hmm, oare unde o fi un loc in care sa ai parte de toate astea? :))
     
    Ultima editare: 13 Iun 2016
  6. stefan_moraru

    stefan_moraru Senior Member Senior Member

    Adrian Ciuplea : parca tot aici pe Xbass, ai scris cu ceva ani in urma, despre acel violoncelist japonez care, fiind in varsta e 98 de ani, tot se ducea sa ia lectii noi, spunand ca mereu exista ceva nou de descoperit.
    În ceea ce privește superficialitatea, am trăit o astfel de perioadă când eram student și mai participam din când în când la vreo nuntă, pentru a face rost de niște bani în plus. În acele vremuri, nunțile se făceau fix când aveam sesiunea de examene și trebuia să învăț multe piese. Multe mi se păreau ușoare...până când ajungeam la repetițiile finale de dinainte de nuntă. :D
     
    Florin Barbu apreciază asta.
  7. Gagyi József

    Gagyi József Junior Member

    Da.... in general cu aceasi oameni......cand se schimba ceva e o schimbare pe timp mai indelungat
    Cun ti sa parut sa cant la nunti?.......Eu numai acolo am cantat.....Nu am alta experienta. Din punct de vedere al evolutiei muyicale cum ti se pare acest domeniu..... Sau mai bine e sa iesi din acel domeniu, saüti alegi un stil sa faci formatie...etc.....
    Müar ajuta enorm asfel de pareri sfaturi
     
  8. Adi Seven

    Adi Seven member

    Si eu am cazut in capcana de a studia prea multe in putin timp. Nu au fost progrese prea mari. Cred ca important este sa fie si rabdare. Rezultatele nu apar peste noapte. Eu inca de sapt trecuta tot cu pana am ramas.
    ...Si in principiu sa scot piesele dupa ureche. Nu prea m-am dus catre directia asta intrucat pe net gasesti cam tot. Am observat ca e destul de important sa si sa scoti piese rapid si eficient. Pentru mine inca e o provocare

    Sent from my GT-I8200 using Tapatalk
     
  9. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    Ha, welcome to my world, Adi :)

    Daca am devenit bun la ceva a fost la invatatul pieselor. :)) mi-am creat niste automatisme senzationale... Cred ca la un moment dat puteam sa cant in jur de 250 de piese daca ma trezeai din somn la 3 dimineata... Si nu vorbesc aici de la bamba si de nothing else matters, ci de repertoriu criminal precum cel a lui Vai, sau fusionurile lui Nicu Patoi.

    Am realizat ca sunt capabil de asta dupa un concert la buzau, cand a venit cineva la mine si m-a intrebat... cum faci de poti sa retii atatea piese? Canti cu VdV, cu Platonic, cu Publika (aici era repertoriu constant de 100 de coveruri) si ai mai fost si in turneu cu VAI... cum reusesti, ca nu inteleg?

    BAM. Abia atunci am realizat la ce nivel de repertoriu am ajuns.. Provocarea e sa gasesc un mod de a explica procesul meu incat sa poata fi aplicat si sa dea rezultate pentru oricine doreste sa invete multe piese in timp scurt.

    Habar n-am, e cineva interesat de un sistem care sa faca floare la ureche invatarea de piese noi in timp foarte scurt?
     
    Sorin Nedelcu, stefan_moraru și Adi Seven apreciază asta.
  10. Adi Seven

    Adi Seven member

    Eu cu siguranta as vrea sa discut pe tema asta. As spune ca e un punct slab la mine care vreau sa il dezvolt. In limitele in care poti da anumite sfaturi sau explica. Desi ma gandesc ca e destul de greu de explicat

    Sent from my GT-I8200 using Tapatalk
     
    Lazi Ardeljan și Florin Barbu apreciază asta.
  11. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    Daa, o sa-mi caut notitele, ca stiu ca le organizasem cat de cat
     
    Adi Seven, Elena Alexandra și Florin Barbu apreciază asta.
  12. Gagyi József

    Gagyi József Junior Member

    La mine m-a ajutat mult teoria muzicii, am invatatm functiile treptelor si sa "aud" la o schimbare de arminie ce functie pe ce trece.... Momentan ascult muzica urmand sa constientizez aceasta miscare, si cand vine vorba de a canta intr o alta tonalitate deja n-uam probleme cu transpunerea.
     
  13. stefan_moraru

    stefan_moraru Senior Member Senior Member

    Salut !

    Mi s-a părut fain pentru vremurile în care eram student; un ban era mereu binevenit. Se întâmpla prin 2004-2005. Repertoriul pe care a trebuit să-l învăț atunci conținea numai piese pop, disco, reggae, latino;alte genuri nu am experimentat. Când erau piese de muzică populară și lăutărească, erau alți muzicanți care își intrau în rol. Diversitatea de genuri te ajută destul de mult, câtă vreme nu te trage în jos ca și nivel muzical. Cântatul la nunți și evenimente e ok câtă vreme nu se repetă același repertoriu până la exasperare și când mai înveți câte ceva nou la o repetiție. Pentru mine, cel mai mare câștig din acea perioadă a fost că m-a dezbărat de obiceiul de a învăța cântece, ca un robot, folosind tabulaturi. Din cauza lipsei de timp, nu aveam cum să memorez notă cu notă la fiecare piesă și atunci mi-am dezvoltat următoarea strategie: având în vedere că 99% din repertoriu erau numai cântece cu voce, am luat de la soliștii vocali, foile cu versuri și am început să scriu deasupra fiecărui vers acordul specific lui, după care eu adaptam acel acord la ritmul tobei.
     
    Ultima editare: 11 Iun 2016
  14. Gagyi József

    Gagyi József Junior Member

    Asa am procedat si eu. Numai ca ne punand accent de a ma dezvolta atat muzical cat technic mam plafonat urat intrun nivel destul de greoi.
    Multumesc mult de tot
     
  15. stefan_moraru

    stefan_moraru Senior Member Senior Member

    Eu, unul, sunt foarte interesat de astfel de sisteme. Legat de ceea ce ai zis tu Adrian Ciuplea, la care, adaugând metoda de învăța cu urechea, a lui Adi Seven, pot să spun că tabulaturile și toate site-urile astea unde apar tabulaturi, au 2 capcane mari. Una, este aceea că te fac să înveți ca un robot, adică oferă prea ușor totul pe tavă și ajungi să cânți fără feeling și ajungi să memorezi pe de rost notele ca pe o poezie și să te simți ca un tocilar care nu știe ce acord/gamă cântă, iar a doua capcană, oarecum legată de prima, este că multe taburi de pe net, sunt scrise greșit. A doua capcană o descoperi, de obicei, când îți auzi înregistrarea peste piesa originală ori când ești atenționat( mai discret sau nu)la repetiții de către colegi. :D

    Datorită vârstei, fac parte din generațiile care au prins dezvoltarea curentului pro-tabulatură, adică de pe la mijlocul anilor '90 până la începutul anilor 2000. În perioada 1998-2000 scoteam cântece și bucăți din cântece cu ajutorul casetofonului; câte benzi am lipit la casete(din cauza se rupea banda pt. că apăsam de multe ori butoanele rwd și ffwd de la casetofon) numai eu știu. Atât de mișto a fost perioada aia, pt că eram cel mai motivat să învăț muzică ; pur și simplu era farmecul acela dat de misterul de a descoperi singur, ascultând cu urechea, ce note se fac acolo pe bandă.

    Prin 2000, am descoperit tabulaturile și am atunci am crezut că am dat peste un El Dorado al materialelor de studiu și de învățat cântece, mai ales după ce am descoperit Guitar Pro, unde poți să dai tempo mai lent, să auzi numai un instrument anume, sa importi fisiere MIDI ș.a.m.d. Atunci, mai foloseam urechea la învățat cântece numai ca să verific(prin ascultarea în comparație cu originalul) dacă tabulatura e falsă sau nu. Însă, după câțiva ani am descoperit că tot sistemul ăsta de mură-n gură, practic, ucide motivația de a mai studia, te fac să devii superficial în studiu și cam estompează instinctul/urechea muzicală, pt ca te simți ca un mp3-player prin care se redau cântecele în mod robotizat și nicidecum ca un muzician viu care trebuie să-și pună amprenta proprie în interpretare. În prezent, mai folosesc tabulaturi doar acolo unde sunt pasaje mai complicate(unde nu disting clar notele dintr-un acord sau dintr-o gamă făcută la viteză mare) ale unei piese, în rest las urechea și instinctul să mă ghideze. Pot să spun că, deconectându-mă din Matrix-ul ăsta al tabulaturilor, simt același vibe când eram în liceu și foloseam casetofonul.
     
  16. stefan_moraru

    stefan_moraru Senior Member Senior Member

    ...păi dpdv al pregătirii muzicale care e scopul tău ? Un exemplu pot sa ți-l dau privindu-mă pe mine. Eu, fiind fan thrash metal(tot curentul cu Anthrax, Metallica, Megadeth, Slayer) mi-am propus, încă de-acu 18 ani, să fiu în stare să cânt la fel de repede și de clar ca oamenii din trupele astea. Pe urmă, s-a mai adaugat și dorința de fi în stare sa cânt liniile de bass din piesele unor artisti/trupe ca: Yngwie Malmsteen, Dream Theater, Opeth, Steve Vai, Jeff Loomis, Alex Webster etc etc. Chestia asta mă mână și acum înainte. Partea cu cântatul la nunți mi-a dezvaluit o alta modalitate de a învăța piese cover și un plus de diversitate, dar eu tot rocker rămân ca esență, iar nivelul impus de artiștii enumerați mai sus rămâne un standard pentru mine. Ei bine, eu vreau să te întreb: ce bassiști îți plac ție ? ce genuri muzicale asculți pur și simplu ca fan și nu ca bassist ? Toți ne-am apucat de bass având idoli în muzică pt că ne-a placut ce fac ei și că doream sa stim sa cantam ca ei...si de ce nu ? sa cantam mai bine. Trebuie sa ai cumva astfel de idealuri și trebuie să fie ceva care să te motiveze. Cântatul la nunți, Gagyi József , te poate aduce și în postura de a privi, cântatul cu bassul ca un fel de job...și asta nu trebuie să se întâmple. Cu bassul trebuie să cânți, în principal, de plăcere și mai puțin de nevoie. O seară faină !
     
  17. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    Nu stiu ce sa zic, eu nu vad ceva nasol in a canta ca job. Adica, decat sa matur strazi, prefer sa cant la nunti... Exagerez, bineinteles

    Dar cred ca a canta de nevoie, pt bani, e o provocare in sine, care vine si ea la pachet cu tot felul de aspecte. Trebuie sa te misti repede, sa inveti repede, sa te adaptezi instant.. toate astea te dezvolta cu totul altfel decat daca lucrezi de unul singur acasa "doar de placere" - Atentie, nu neaparat mai rau, ci doar diferit..

    Si inca ceva, in contextul meu cu Steve Vai, cred daca nu as fi cantat inainte de turnee si "de nevoie", nu as fi facut fata la cerinte. Imagineaza-ti doar ca trebuie sa inveti 20 de piese super-complicate, ca trebuie sa citesti partituri in timp real (pt ca nu e timp de studiu in turneu), trebuie sa urmaresti si un dirijor si un solist, ca fiecare nota pe care o canti CONTEAZA enorm, si ca esti responsabil de a aduna groovul a 50 de oameni pe scena, si de a face show incat cel care te-a angajat sa te cheme si a doua oara :)

    Practic ai nevoie de toata experienta posibila si de toti asii din maneca...
     
    Ultima editare: 12 Iun 2016
    Andrei Zamfir și stefan_moraru apreciază asta.
  18. stefan_moraru

    stefan_moraru Senior Member Senior Member

    Eu m-am simțit bine cântând la nunți, însă, nu aveam de gând să mă bazez doar pe așa ceva. Trebuie făcut în așa fel încât dupa orice experiență sa existe un câștig, dacă nu material, atunci spiritual...dar e bine și cu ambele. :D

    În ceea ce privește colaborarea ta cu Steve Vai, într-adevăr, dacă nu ai fost betonat în turneele cu Publika, VdV și Platonic Band, ți-ar fi fost mult mai greu.
    Ar fi bine să fie așa o balanță de 55% cântat de plăcere cu 45% cântat de nevoie. :D
     
    Andrei Zamfir apreciază asta.
  19. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    Ai dreptate. Dar in fiecare lucru "rau" e si ceva bun. Sistemul asta de mura-n gura da ocazia oamenilor care se simt netalentati sa experimenteze mai usor frumusetea muzicii. Iar eu cred ca asta e un lucru bun, pentru ca muzica vindeca oamenii, sub o forma sau alta.

    Iar pentru a deveni "un muzician viu care trebuie să-și pună amprenta proprie în interpretare" e nevoie mai intai sa incerci sa copiezi la greu.

    Amprenta proprie o ai si o vei avea forever, indiferent de intentiile tale.. eu asa cred. Dureaza doar pana capeti incredere in tine, si inveti sa o recunosti si sa o accepti.
     
    zwischenzug, stefan_moraru și Florin Barbu apreciază asta.
  20. Andrei Zamfir

    Andrei Zamfir Fender Club Owner

    Ma bag si eu in seama. :))

    Legat de faza cu invatatul pieselor in timp scurt si eficient: pot spune ca asta e unul din "talentele" cu care am fost inzestrat (fara sa sun orgolios). Am mostenit de la ai mei o ureche muzicala incredibila (nu perfecta, altfel cred ca innebuneam :)) ). Pot scoate o piesa "normala" in maxim 10 minute cap-coada, cu tot cu groove, cu tot ce trebuie. Problema majora este la muzica pe care o cant si pe care o ascult, anume progressive-ul/djent-ul. Aici imi ia foarte mult sa scot pasaje complicate si grele, oricat de lent si pe bucati as lua-o. Trebuie sa gasesc o solutie sa inteleg acest gen de muzica (masuri dubioase, de cele mai multe ori compuse, sincope, poliritmi, masuri cantate una peste alta, etc.). Daca reusesc sa le inteleg, internalizarea este cea mai mica problema.
     
    stefan_moraru apreciază asta.

Distribuie pagina asta