Tehnica Pana

Discuție în 'Invata & Ajuta' creată de Avenger, 19 Sep 2005.

  1. Alin

    Alin DESANT Senior Member

    asa este Radu... am incercat sa fac sa fie evident


    dar ce auzi acum este bass crud (cand vine mix pe el deja este altceva) plus, unde mai pui toba, clape, chitare ...


    OK vorbim numai despre bass singur :roll: ...bun atunci cred ca trebuie sa vorbim si despre forma penei nu numai despre grosime.
     
  2. CoCo

    CoCo Junior Member

    interesanta discutie .... si eu as zice la fel dar .... din modul in care tine Alin pana (foto1), foarte putin iesita de sub degetul mare (2-4mm cum spune), cred ca obtine un ton foarte asemanator indiferent de grosimea penei; eu tin pana cam 1cm iesita de sub degetul mare - pentru mine e o priza care ma ajuta


    Alin ar fi interesanta pentru multi si o poza dinspre degetul aratator, in care sa se vada cum se sprjina pana pe el
     
  3. Alin

    Alin DESANT Senior Member

  4. burgher

    burgher Senior Member Senior Member

    Pe de alta parte am recitit topicul pe care l-ai dat mai sus, si am inteles ce vrei sa zici. Asa e, grosimea penei da o diferenta de drive, care se gaseste oarecum in ton, insa nu in cantitatea de joase-medii-inalte care iese afara.
     
  5. MetalDesire4

    MetalDesire4 Junior Member

    daca tot s-a ajuns aici hai ca pun si eu poze cu pana. se pare ca si la mine pana iese cam tot 1 cm de sub degetul mare ( :x nu se vede chiar asa de bine), si o tin cu 3 degete ca am vazut ca asa imi iese cel mai bine datul perpendicular pe coarda. in a doua poza se vad si unghiile, sunt tocite cam nasol acum, nu le-am mai ajustat de ceva vreme ca nu am mai cantat cu ele ca incercam sa imi potrivesc incheietura atunci cand cant cu pana. daca as tine pana asa cum o tine alin, probabil ar avea importanta mai putina, dar s-ar putea ca la cum tin eu sa intre elasticitatea in discutie.

    pana1.jpg

    pana2.jpg

    /monthly_2009_11/pana1.jpg.4fdc9369dc74b15a6fbb622e7435af12.jpg

    /monthly_2009_11/pana2.jpg.cdfb9c9ad1022264d4a71b64e0c207b1.jpg
     
  6. MetalDesire4

    MetalDesire4 Junior Member

    @ Alin: tu asa canti cu pana tot timpul? acum vreo 3 (sau 4, nu mai stiu) ani, la artmania ai avut un moment dinala de show-off; impingeai basu cu mana stanga inspre exterior si mergeai cu picioarele flexate (nu chiar ca trujillo, mai degraba ca o echipa de hambal cand se apara); v-am mai vazut prin concerte, dar momentul ala chiar il tin minte ;) si din ce mi-ai indicat tu pana acum cu incheietura mainii nu prea stiu cum ar merge cantat asa in pozitia aia (stiu, a zis florin la lectia cu pozitia mainii stangi ca basistii mai "bengosi" fac scheme dinastea dar noi sa incercam sa ne invatam corect, dar eu tot te intreb, asa de-al naibii ca te consider model :D ). acuma, eu nu tin acoperit atata din pana ca asa m-a invatat un "pretin" candva odata, cand am pus prima data mana pe o chitara (acustica, o hora verde). eu am mai cantat si pe bass cu pana mai pe la inceput, dar m-am lasat, plus ca am facut o pauza (nedorita, dar asta e) pana cand mi-am luat basul actual. de cand mi-ai povestit de incheietura mainii si pana acum mi-am format pozitia de tinut pana, ca la pozele din postul anterior. e drept, nu mi-a trecut niciodata prin cap sa tin pana "mai din scurt", ca deh... nu mi-a explicat nimeni; dar din moment ce ai prezentat tu cum sta treaba, se pare ca e eficient, ma gandesc sa incerc si asa sa vad daca e mai confortabil, dar repede, pana nu imi intra in reflex metoda actuala :lol:. mersi ca mai pui poze si explici, pe cuvant ca muream prost si nu stiam ca se poate tine pana si mai acoperita :shock: :) )
     
  7. Alin

    Alin DESANT Senior Member

    - pana este un "mijloc" de'a lovi coarda... idea este sa o faci cat mai bine si cat mai eficient.


    la bass ca sa poti sa dai un "drive" cat de cat OK, ai nevoie de o priza foarte buna la pana. (cum este in poza la tine, arata mai degraba a "priza" de acustica la folk)


    micul secret ar fi ca; - diferentele de grosime (forma) la pana, nu face decat sa ne ajute sa "atacam" corda in anumit fel (mai comod in momentul respectiv). din ce inteleg eu pana acum, pana pentru multi este un chin...


    (adevarul ar fi ca nici nu avem de unde sa invatam)


    un exemplu: la toba, nu poti spune ca suna toba mai greu si are coi, daca batul este mai gros si are capul de plastic :roll: iar daca ai bate cu bete mai subtiri tot cu cap de platisc (sau fara) suna mai chel...nu cred ca este asa!


    batul la toba este doar ca sa lovesti toba, punct!!!


    nu are legatura cu tonul...aaaa ca se modifica lovitura in functie de cum dai in toba, din cauza modelului de bat...dah! nah asa este si la bass sau la chitara... practic doar ne folosim de pana ca sa lovim coarda intr-un fel anume.


    "tonul" (ma refer in idea in care discutam acum) vine din mana, conteaza unde si cum ataci coarda!


    cu aceasi pana suna total diferit daca lovesti coarda in trei locuri diferite !


    aaa si am uitat sa spun ca pana se "socoteste" de la degetul aratator, nu de la cel mare intr-o priza corecta ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Noi 2009
  8. monoceros

    monoceros Senior Member Senior Member

    Alin stiu ca ai foarte multa experienta, insa nu te supara, dar nu pot sa ma abtin sa nu te contrazic in cea ce priveste toba ...ca de exemplu... betele din lemn cu bulb de lemn si betele din lemn cu bulb din plastic sau betele din fibra de carbon fac sa sune diferit membranofonele si idiofonele... e adevarat ca nu toata lumea percepe diferenta.


    In cea ce priveste basul si pana foarte probabil sa ai perfecta dreptate.
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Noi 2009
  9. Alin

    Alin DESANT Senior Member

    poti sa ma contrazi ca nu ma supar (ar fi culmea), doar de aia este forum sa impartim idei...


    astept pareri si la bass (adica la pana)


     
  10. MetalDesire4

    MetalDesire4 Junior Member

    tot ce-i posibil, cand m-am apucat de acustica am inceput cu folku, atunci m-a invatat si prietenu ala cum sa tin pana. si profu ala, avea el formatie oldie but goldie (au fost la nush ce concurs cand erau tineri si au iesit pe locu 2; ca pe 1 a iesit iris :lol:; i-am vazut intr-un articol de ziar) si era bun, m-a invatat tappinguri si alte "jmecherii" dar era chitarist... si basistu de la ei din trupa era tot chitarist, numa ca se baga pe bass din lipsa de personal si l-am vazut cantand numai cu degetele. tu esti singurul basist (dar basist, nu dinala de incercare) bazat care canta cu pana si mai da explicatii la astia mai pipernicitzi, dinaia ma cam agat de sfaturile tale.


    la tobe nu ma bag ca habar n-am :D
     
  11. Alin

    Alin DESANT Senior Member

    nici eu... nu vezi ca am dat un exemplu si l-am dat prost :) ) :) ) :) )


    (am vorbit cu colegul meu despre asta si mi-a spus ca asa este, conteaza la un moment dat chiar si forma batului... :shock:)


     
  12. Florin Buga

    Florin Buga Senior Member Senior Member

    Eu nu mai cant cu pana de mult timp, pentru ca acasa nu am colegi de trupa, sa fie nevoie de un anume ton. Si m-am invatat asa, mi-e greu acuma sa trec pe pana iar. Pe vremea cand foloseam pana, retin ca foloseam de obicei pene mari si groase (Dunlop). Mai improvizam din discuri de vinil (am macelarit discurile alor mei cu Irina Loghin si Fratii Petreusi - de la cei din urma imi pare rau de o piesa "Asara cand o-nsarat/Am ajuns acasa bat/Si nevasta me cuminte/Mi-o inchis usa mai-nainte :) ) ). Preferam penele cam la 1 - 1,5 mm pentru ca aveau oarece flexibilitate si totusi nu-mi dadeau pocnet-ul ala de pana moale.
     
  13. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Alin, din putina mea experienta cu pana, am observat totusi destul de mare diferenta la sunet intre diferite grosimi.


    Cele mai subtiri sunt mai snappy, zzzingannite, si cele groase mai infundate putin. Mie mi-au placut asa. mai medii, nu stiu grosimea. Astept sa imi deschid magazinul sa am pene gratis sa incep iar sa cant cu pana :)


    In rest, mersi pentru sfaturi, ce sa zic... nu am auzit multi cu driveul tau la bass. Probabil ai o tehnica atat de buna incat compensezi din tehnica orice ar fi, adica esti stapan asupra soundului indiferent cu ce pana canti.


    Foarte cool!
     
    Ultima editare: 30 Mai 2016
  14. MetalDesire4

    MetalDesire4 Junior Member

    inca o chestie: de cand mi-a zis alin de tinutul penei, am inceput sa tin si eu asa si am vazut ca prind viteza mai mare daca am pene mai subtiri; asa ca am trecut iar pe pene subtiri;


    trebuie vreo oarecare grija cu ele, sa dau mai "delicat" in coarda? doua dintre ele mi-au crapat (la una fender i s-a despicat varful iar la cealalta, nush ce era, am vrut numa sa vad cum suna, era de-a lu' sormea, a crapat chiar in mijloc, acolo unde tineam degetele). am una tot dinaia subtire de ceva vreme, aia vad ca n-are nimic, orice i-as face. aia inseamna ca unele pene sunt mai bune sau ca sunt eu prea "brutal" :lol:?
     
  15. mananc_jar

    mananc_jar Senior Member

    am avut si eu o pana triunghiulara subtire, pe vremea cand ma mai jucam cu pana, care era foarte flexibila si se comporta foarte bine. Oricat de tare as fi dat in corzi nu dadea semne sa fie nici aproape de punctul de a se rupe. Ti-as fi spus ce marca e, dar am pierdut-o. Oricum du-te intr-un magazin si cere mai multe pene si incearca-le la mana sa vezi care iti sutn comode ca forma, grosime si material. Sigur vei gasi una pe gustul tau si care sa si reziste in mana ta. Bafta!
     
  16. Florin Buga

    Florin Buga Senior Member Senior Member

    Felt-pick, Pickboy :)

     
  17. DKWraith

    DKWraith Member

    Interesanta pana, dar cu ceva tehnica scoti aceleasi sunete si cu o pana "standard". In plus, tipul se foloseste si de "muting", tehnica folosita de chitaristii din trupe de "suparati pe viata". Am folosit si eu tehnica asta cand bagam distortion la greu pe bass. :D
     
  18. Florin Buga

    Florin Buga Senior Member Senior Member

    Mai folosesc si eu putina distorsiune pe bass...dar fara pana, de obicei. Ultima data cand am folosit nu prea m-am auzit si am dat mai tare in corzi, mi-am busit un deget. Am avut o nunta dupa si a trebuit sa cant cu pana, nu prea mi-a placut, dar nu am avut de ales.
     
  19. DKWraith

    DKWraith Member

    Pentru a obtine un sunet bun cu pana cand bagi distortion trebuie sa folosesti niste doze customizate, eu foloseam pe un bass copie Les Paul doze de bass si doze de chitara bagate in aceeasi carcasa si legate in paralel. Un bass bun pentru pana si distorsion este Rickenbaker. Iar Rick ofera o piesa desteapta care produce acel muting, este montat in fata cordarului. Rickenbacker1.jpg

    /monthly_2013_08/Rickenbacker1.jpg.e0f939a6f9c4167584cdc19821a8c2b3.jpg
     
  20. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Am facut un mic video, in care incerc sa pun si versiunea mea :)
    Sper sa ajute :)

     
    Ultima editare: 30 Mai 2016
    florain, Lazi Ardeljan, stefan_moraru și alți 4 apreciază asta.

Distribuie pagina asta