Voi Cum Va "construiti" Tonul?

Discuție în 'Invata & Ajuta' creată de Sergiu Weisz, 19 Iun 2016.

  1. Sergiu Weisz

    Sergiu Weisz Junior Member

    Salut,

    In ultimele doua zile am tot incercat sa inregistrez Luminol de la Steven Wilson si fiind un perfectionist, tot incerc sa mimic tonul inregistrat de basistul lui. Am incercat de toate, de la schimbat chitara (am incercat cu un Streamer si un Jaguar), am incercat diferite stiluri de picking la mana dreapta, am incercat diferite pozitii ale mainii drepte (am observat ca nu merge cu pana pentru ca notele au un anumit sunet cu atac, dar nu dat de pana, si am observat ca nu este o melodie cantata cu pana live) si am incercat o groaza de combinatii in Guitar Rig de amp-uri overdrive-uri di distors-uri.
    Ghiciti ce... Nimic nu a iesit cum vroiam.
    Voi ce ma sfatuiti sa fac ? Am luat-o eu pe carari incercand sa obtin tonul perfect ?
     
  2. Adrian Ciuplea

    Adrian Ciuplea VIŢA DE VIE

    da, greu quest. Cred ca e corect sa te atentionez ca cel mai probabil, tonul LUI nu il vei putea obtine niciodata, indiferent ce vei incerca.

    DAR

    in toata cautarea ta vei gasi alte nuante care in viitor te vor defini pe tine si pe tonul TAU. Ce vreau sa zic e ca vei invata o gramada de lectii despre ton, si mai ales din astfel de "fail-uri" ca asta de care ai scris acum...

    E un proces de lunga durata, incredibil de frumos, care-ti va aduce super-satisfactii, asa ca nu te da batut.

    Dar ca sa nu te las doar cu filosofia, iti propun un mic exercitiu pt ton care pe mine m-a ajutat f mult acum 10 ani:

    Pt ca e dificil sa stii ce vrei de la un ton ideal (perfect), e mult mai usor sa incepi prin a spune ce NU vrei de la tonul pe care il cauti. In felul asta, eliminand trasaturile care clar nu iti plac (aici sunt gusturile tale ce in timp se rafineaza), te poti apropia mai mult de ceea ce cauti

    Are sens?
     
    Andrei Zamfir și Florin Barbu apreciază asta.
  3. Sergiu Weisz

    Sergiu Weisz Junior Member

    Are sens.
    Eu am incercat sa elimin din mid range si sa pun un treble boost, cred ca asta s-a apropiat cel mai mult de sunetul dorit.
    O sa incerc sa iau prin eliminare, ca la un test la facultate :)).
    Multumesc pentru sfat :).
     
  4. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Foarte interesant subiect, Sergiu!
    Am sa iti zic cum fac eu :)
    1. Aleg un bass care suna din prima asa cum vreau eu. Am un Warwick Fortess care este un J on steroids, si un Streamer CS cu 2 doze P, care este un P on steroids. Imi plac tonurile clasice, dar cu un touch modern, daca are sens :)
    2. Aleg corzi premium, care sa sune asa cum imi doresc. DR Hi Beams sunt alegerea mea, momentan dau o proba cu Elixir sa vad cum ne intelegem.
    3. Imi setez blendul la doze pentru tipul de sunet pe care il doresc. La JJ panoramez putin spre neck, la PP cant numai cu P-ul de neck.
    4. Atac cu pana, sau degetele in asa fel incat sa obtin frecventele pe care le doresc. Nici un EQ nu este atat de eficient ca mana dreapta.
    5. Adaug putina compresie, putina distorsiune. Compresia aproape nu se simte, la fel si distorsiunea. Distorsul il foloses in paralel, adica amestec sunet clean cu sunet distorsionat. Sa fiu sincer insa si distorsul tot in mana dreapta il am. Aici de exemplu este doar bassul lui Luca bagat in statia Warwick BC20


    6. La sfarsit curat sunetul de frecvente nedorite, pe care le aud la fata locului. That's it! Eq-ul nu imi defineste tonul, ci bassul corzile si mana. Ma feresc de joasele care infunda urechile. Ma feresc sa tai prea medii, suna bine cand esti singur, dar face bassul pierdut in mix.
    7. Un truc pentru a sti ce sa dai si ce sa tai este urmatorul: te joci cu frecventele, cut si boost pe fiecare. Ai sa observi ca una dintre ele va influenta mai mult decat celelalte volumul bassului. In functie de instrument, poate fi 250, 400, 800 HZ, etc, oricum pe aici... Depistezi acea frecventa la bassul tau. Daca vrei sa iesi in evidenta, dai boost. Daca vrei sa te amesteci in trupa dai cut.
     
  5. strat

    strat Member

    E o pb cu sunetul (clipului) sau ... ? Intreb pt ca la mine nu se aude si nu stiu de ce ...
     
  6. Sergiu Weisz

    Sergiu Weisz Junior Member

    Eu il aud perfect
     
  7. Dragos Popa

    Dragos Popa Active Member

    Eu nu folosesc deobicei nimic intre bass si amp. Doar uneori un synth. Asa ca singurele setari sunt in functie de head, daca imi place head-ul bass-ul in pasiv, apoi deobicei merg mai mult pe doza de bridge(75-80%) si un pic de bass boost sau f rar trec pe doza de neck si un pic de high boost.
    In primul setup cu doza de bridge obtin un ton mai articulat, iar in al doilea setup cu doza de neck incerc sa fie mai putin articulat dar foarte gras.
     
    Adrian Ciuplea apreciază asta.
  8. Tudor Lupascu

    Tudor Lupascu Active Member Xbass Sponsor Senior Member

    Sfatul meu e un colaj din ce a fost spus mai sus, dar un pic cu alti pasi. Intrucat stiu piesa, eu zic sa pornesti cu bass-ul cu treble la maxim si restul la minim, dupa care incepi sa-i dai medii (din instrument, amp, pedala/e, software) pana ajungi la tonul pe care-l cauti si un pic de low-end (dupa ce-s gata mediile) si un distorse subtil. Ideea e sa nu ai foarte multe egalizatoare care se suprapun, maxim bas+amp+pedale/plug-in.
     
  9. Andrei Zamfir

    Andrei Zamfir Fender Club Owner

    Pascu imi zicea mereu cand il intrebam de tonul meu: "Tonul <<perfect>> e ala care-ti place tie". Pe asta ma bazez de atunci. Incearca sa construiesti un ton bazat pe alte tonuri care-ti plac.

    Mai pe lung, colegul Ciuplea:

    Dar n-am venit aici doar ca sa dau un quote. Joaca-te cu tot echipamentul pe care il ai la dispozitie: bass, preamp (daca are), amp, pedale, drive-uri, avioane, etc. :)) Eu asa am ajuns la concluzia ca nu am nevoie de amp si ca ma descurc cu un preamp/DI, 2 pedale de drive si un compressor. :))

    Pe scurt, (aproape) totul trebuie luat ca si cand te-ai distra (am zis APROAPE totul :D)
     
    Adrian Ciuplea apreciază asta.
  10. Andrei N

    Andrei N Senior Member

    Yep, asta mi-a spus-o si mie acum niste timp, si asta e adevarul :)

    Din pdv-ul meu, nu vei reusi sa obtii EXACT tonul altcuiva, asa cum a zis si Adrian mai devreme, insa poti sa capeti o intelegere a lui si sa obtii ceva similar, pe care ulterior sa-l integrezi in mix-ul tau.
    Legat strict de cazul tau, genul asta de ton agresiv se obtine din degete daca ataci coarda mai aproape de doza de neck, cu mana grea, chiar o "plesnesti" un pic daca are sens expresia. Insa daca nu esti obisnuit sa canti asa, s-ar putea sa ai mai mult noroc cu pana. Ca sa curga mai frumos, ai putea chiar sa incerci o pana mai subtire, eu unul am mana destul de grea si cant cu pene de 0.7 ( tortex galben ), imi place un pic de flex tocmai ca sa poti sa ataci coarda mai tare si sa sune "grindy" daca e cazul. Cat despre distors, imi suna mai mult a harmonic exciter ce e acolo, poate cu niste boost pe mediile inalte, dar asta depinde de bassul pe care canti. Also, corzi noi ;)
     
    Edward apreciază asta.
  11. Sergiu Weisz

    Sergiu Weisz Junior Member


    Am gasit asta, care m-a lamurit destul de mult, chiar am reusit sa obtin un ton potrivit folosind pana (asa cum a fost inregistrat).
     
    Florin Barbu apreciază asta.
  12. Sorin Nedelcu

    Sorin Nedelcu Senior Member

    1. Un truc pentru a sti ce sa dai si ce sa tai este urmatorul: te joci cu frecventele, cut si boost pe fiecare. Ai sa observi ca una dintre ele va influenta mai mult decat celelalte volumul bassului. In functie de instrument, poate fi 250, 400, 800 HZ, etc, oricum pe aici... Depistezi acea frecventa la bassul tau. Daca vrei sa iesi in evidenta, dai boost. Daca vrei sa te amesteci in trupa dai cut.

    Florin Barbu, eu am un Musicman StingRay 5, TC Elctronic RH450 si o boxa SWR 4 x 10. Ai spus "te joci cu frecventele, cut si boost pe fiecare. Ai sa observi ca una dintre ele va influenta mai mult decat celelalte volumul bassului" --> fac acest lucru pe EQ-ul bassului sau al Head-ului? Mai poti explica inca o data pt cei ca mine care pricep mai greu? :)
    Pana acum eu am cantat astfel: pt scena am un ton "construit" din EQ-ul head-ului iar in mixer trimit sunetul din DI-ul headlui (pre) si dau din EQ-ul bassului putin boost la joase (restul le las FLAT). Sunetistul baga putina compresie si asta-i tot (cred).
    Multumesc.
     
  13. Florin Barbu

    Florin Barbu XBASS Membru personal Supporting Member

    Ideal este sa ai un EQ semiparametric pentru asta, nu ai pe bass. Mediile de pe MM sunt OK, dar putin cam sus din cate tin eu minte.
    Cu un EQ parametric, dai volumul la maxim, si invarti de "frecventa" pana ai senzatia aia ca suna mai tare, si ca iese in evidenta un caracter care exista deja in bassul tau (foarte important :) )
     

Distribuie pagina asta